måndag 27 februari 2012

Blurp!


I morse fyllde jag badkaret (ja, till alla miljöfantasters fasa gjorde jag det, men jag kan trösta er med att berätta att det är bara ett litet, litet sittbadkar) och när jag sen skulle tömma ut vattnet hörde jag "Blurp!" efter en stund. Jag hade inga Höron*** på, men jag hörde "Blurp!" ändå. "Blurp!" ligger nämligen på en väldigt låg frekvens, där jag fortfarande har lite hörsel kvar. Det roliga var att jag hörde precis varifrån ljudet kom - jag vände direkt blicken mot golvbrunnen under badkaret. 

För den oinsatte kan jag berätta att det krävs att man kan höra på BÅDA öronen för att kunna uppfatta riktning. Jag trodde faktiskt att jag förlorat nästan all hörsel när jag opererade CI, men jag har såpass mycket kvar av den låga basen på det örat att jag kan höra "Blurp!" =D (När jag har CI:t på, har jag dock ingen riktningshörsel...)

 Den här kon sitter på min toalettdörr.
Den är trevligare att se på än på min toastol ;-)

Annars kan jag väl inte påstå att det var så roligt med "Blurp!" eftersom vattnet nu for ut i en strid ström på golvet istället. Stopp i golvbrunnen! NEJ! Jag lyckades inte fixa det, så jag tryckte ner badkarsproppen nästan helt, så vattnet bara kunde sippra väldigt, väldigt sakta ut ur badkaret. 

När jag kom hem nu ikväll efter spinningpasset såg jag att badkaret var tomt och som väl var var golvet torrt. Men HUR skulle jag kunna duscha??? Jag hade - dumt nog - inte varit så smart att jag tagit med ombyte och duschat på Sats. 

Sen insåg att jag det - ve och fasa - var stopp i toastolen också!!! Hjälp, vad gör man klockan åtta på kvällen när det är stopp i alla avlopp? Jag valde iaf att spola, spola, spola och gräva med toaborsten efter bästa förmåga i toastolen. Hände inte så värst mycket till en början, men rätt som det var sa det "Blurp!" igen och då - eftersom jag åter hade tagit av mina Höron - hörde jag direkt var det kom ifrån. Vände mig mot toastolen där ljudet kommit ifrån och såg hur det bubblade - och sen var proppen löst! =D

Så man kan säga att "Blurp!" i det här fallet inte var speciellt roligt, det kunde ju slutat med att jag varit tvungen att kissa i köksvasken ;-) (NEJ, det hade jag förstås INTE gjort! Jag hade "flyttat" hem till pojkvännen tills problemet var löst.) Men man kan också säga att det var jätteroligt med "Blurp!" eftersom jag nu kunnat konstatera att jag hör "Blurp!" UTAN Höron och dessutom vet jag nu att jag har kvar en del av min riktningshörsel! 


*** Jag har förklarat vad "Höron" betyder förut, men för säkerhets skull kan jag ta det en gång till: Det är ett hemmasnickrat uttryck för att ha en hörapparat och ett CI. 


Bonus: "Det löser sig, sa han som sket i vasken." 
(Usch, jag skulle nog inte skrivit det här sista...) 


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar