onsdag 11 juli 2012

Julimånad eller julmånad...


Det är då min dator väljer att ta paus, dö, lägga av, krascha eller vad du nu väljer att kalla det... Mutter, morrningar och svordomar! (Kanske är den fuktkänslig; här i Skåne regnar det nämligen rätt mycket både i juli och i jul...)


Jag har den tacksamma glädjen att få nyttja en dator som DövBlindteamet hjälpt mig med, så den är egentligen inte min. Jag lånar den. Som någon sa: "Men då är det ju inte ditt problem att fixa den heller..." Förvisso rätt uppfattat, men det är jag som blir utan dator =/


Och det är ju jättebra att "någon annan" kan fixa den! =D I mitt fall betyder det att jag har tillgång till helt underbara människor på ett företag som heter Anpassa. De hjälper mig att fixa datorn varje juli- och julmånad. Sist fick jag en helt ny hårddisk och vad som är fel på den den här gången, det förtäljer inte historien. Eller så får jag veta det efter nästa vecka, när snälle teknikern haft tillfälle att titta på den.


En tjej kommer förbi och hämtar datorn imorgon, så på köpet fick jag fort som attan ta fram dammsugaren som inte varit igång på ett tag... :-o Inget ont som inte för något gott med sig. Lite städat blev det ju =)


Under tiden jag inte har dator har jag istället något som kallas abstinens. Tack och lov har jag skaffat mig en begagnad iPad, så helt nätfråvarande är jag inte, och abstinensen är därmed inte heller så svår. MEN iPaden är ganska svår att se på. Jag trodde i min enfald att det bara var att dra med fingrarna över skärmen så skulle all text förstoras. ICKE! Inte mail, tex... Alla hemsidor går inte heller att förstora. Anne-Maj brukar skriva på sin blogg hur god nytta hon har av sin iPad och hon ser sämre än jag, så jag måste utforska mer vad det finns för bra "appar" till iPaden! Anne-majs blogg hittar du på www.annemaj.blogspot.com


Att skriva på iPaden är väldigt tålamodskrävande, bland annat ändrar "tangentbordet" utseende hela tiden, så detta blir ett ganska kort inlägg. Ber så hemskt mycket om ursäkt för märkliga stavningar, meningsbyggnader eller annat. Jag får liksom ingen helhetsbild, men jag har gjort mitt bästa för att korrekturläsa ;-) Det går inte heller att ändra textstorlek, så jag hoppas att du som läser inlägget har möjlighet att förstora på din dator, om du behöver.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar