fredag 12 augusti 2011

Lonesome Lenny (med CI)



Det här är filmen om Lonesome Lenny. Jag och mamma satt och såg den på TV för många herrans år sen när jag fortfarande bodde hemma. Än idag kan vi komma på oss båda med att samtidigt rabbla: "I wish I had a little friend. Just a little friend I could play with. I had a little friend once, but he don't move no more." Då tyckte vi så synd om den stackars hunden. Av någon oförklarlig anledning tyckte vi inte ett dugg synd om ekorren???


Hur som helst, idag kom jag att tänka på den här filmen igen när jag satt och pratade med en kompis. Så sa hon: "Den finns säkert på Youtube, kolla där!"  Mycket riktigt, där var filmen! Det som jag nu tycker är så himla roligt, är att JAG KAN HÖRA allt vad de säger i filmen, precis som jag tydligen kunnat när jag var tonåring. En tecknad film, utan textning och utan möjlighet till läppavläsning! =) Utan mitt CI, skulle jag möjligen kunnat uppfatta de berömda meningarna "I wish I had..." eftersom detta är något jag och min mamma upprepat med jämna mellanrum under ett antal år.


Visst är det fantastiskt! 


...och visst ÄR det synd om Lonesome Lenny...














.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar