lördag 30 januari 2016

Gästbloggande hos "Punkter i Livet


Tja, om ni tyckt att det varit dåligt med uppdateringar på den här bloggsidan på sistone, så kan jag berätta att jag varit lite flitigare som gästbloggare hos "Punkter i Livet" den här veckan. 

Det är alltid en ära att få skriva för någon annan och nu var det alltså ungdomarna på Instagram/Blogg/Vlogg-sidan "Punkter i Livet" som erbjöd mig den här hedervärda uppgiften. Under en hel vecka har jag fått tillgång till deras inloggningar på både Instagram och på Bloggen där jag har lagt ut lite bilder och kort berättat om vardagliga ting som händer i livet hos en alldeles vanlig medelålders svensk kvinnlig banktjänsteman som har dövblindhet. 

Jag råder dig att klicka på någon av länkarna ovan och kika in där du också. Det är många intressanta inlägg; dels från ungdomarna som startat sidan, men också från flera olika gästbloggare av olika slag. (Jag är bara en i raden.)

Det enda som egentligen knyter samman alla dessa olika skribenter är dövblindhet/deafblindness. Antingen lever man med det själv, eller så känner man kanske på något sätt någon som har det. 

Innan jag fick tillgång till lösenorden fick jag ett par förhållningsregler som gick ut på att jag 1) skulle presentera mig och 2) att alla bilder skulle syntolkas. Vi kan säga så här: 1) Det är mycket svårare att syntolka en bild än man tror. 2) Det är märkligt så svårt det ska vara att komma ihåg sitt eget namn. ;-) 


Syntolkning av bilden ovan: Ett foto taget på en grön gräsmatta. På gräsmattan bildas långa skuggor av en sol som står lågt på himlen bakom fotografen. Dels ser man en mycket lång skugga av en person (fotografen) men man ser även långa skuggor av glesa träd. Högt upp i bilden ser man några vita hus och ett träd, men eftersom solen lyser så skarpt på dem är de svåra att urskilja. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar