fredag 23 december 2011

En extra varm God Jul-hälsning!


I förmiddags (lille julafton) gick jag ner mot stan för de sista julinköpen. Jag lyssnade på fåglarna som kvittrade som besatta. Kanske inte så märkligt, med tanke på att vi här nere i Skåne har tio grader varmt dagen innan julafton... Folk hittar fortfarande kantareller i skogarna och både träd, vide och krokus blommar på sina ställen!  


Rätt som det var hörde jag "God Jul!". Hoppsan, vad var det för en fågel? En förrymd papegoja eller beostare, kanske??? 


Jag började snurra runt på huvudet och fann till sist en äldre man som leende tog av sig hatten och hälsade på mig. Jag kan inte påminna mig om att jag någonsin sett denne man. "Tack! God jul!" sa jag till honom också. Sen bara log jag. Leendet sitter faktiskt kvar ännu, för DÄR och DÅ infann sig äntligen julkänslan trots duggregn och alla de där plusgraderna. 


GOD JUL!!! 








.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar