torsdag 26 januari 2012

Färdtjänstutvärdering T1


Nu är det gjort ordentligt! Nu har jag dubbelt så stort underlag för att utvärdera Färdtjänst och jag ger en mycket stark fyra av fem möjliga så här långt. Att det inte blev femma beror faktiskt endast på att man inte kan beställa sin resa på annat sätt än via telefon. Att gubben som åkte med i bilen igår var äckligt förkyld, ja, det är ju inte Färdtjänsts fel...

Idag var visst chauffören tio minuter tidig och jag som passat på att gå på det där "hemliga" stället kom ut till en tom bil där motorn var igång. Det stod Tomelilla-Trelleborg på den, så jag tänkte att: "Nej, det är inte den som väntar på mig..."

Men ett par minuter senare kom chauffören ut - han hade visst varit inne i lokalerna och kikat efter mig. Det var visst den bilen jag skulle med. En stor - och som sagt helt TOM - minibuss med plats för ett tiotal personer. Det var bara jag som skulle åka i den och vi skulle direkt till Helsingborg tack-o-lov. Kändes lyxigt, men jag antar att den å andra sidan skulle hämta folk med rullstol, permobil eller annat i Helsingborg...

Chauffören var en liten man med ett stort leende som såg så mysig och glad ut att jag gärna hade konverserat med honom hela vägen hem - om det inte varit för att han bröt på någon sorts utrikiska - tror det var på nåt öststatsspråk. Tyvärr, tyvärr - det körde ihop sig redan när han frågade efter mitt personnummer och sen sa en mening som jag inte kunde uppfatta eftersom jag inte kunde avläsa hans läppar när han satt bakom ratten... Efter fyra omfrågningar insåg vi nog båda att vi bara skulle sitta tysta och vara nöjda ändå samt njuta av det underbart vackra vädret. En orange sol mot en härligt blågrön himmel höll på att gå ner över Öresund och denna vy kunde vi beundra hela vägen hem =)

Förvisso inte dagens solnedgång över Öresund, men väl så vacker!

Jag var hemma strax efter klockan fyra. Lika snabbt - nej snabbare - som jag själv skulle ha kört om jag kunnat (fått). Denne chaufför körde utan att blint följa GPS:en och smidigt som en oljad ål kom vi ut till motorvägen via en genväg som jag aldrig själv skulle ha kommit på. 

Utvärdering så här långt: Utmärkt, Färdtjänst! TACK! =)

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar