onsdag 20 juli 2011

Färgerna luras!


Igår träffade jag kompisen P och kommenterade hennes nyinköpta tofshalsband: 

- Jaså, du hyllar de skånska färgerna idag! Häftigt halsband, precis som hon, Montazami, med tofsar på. 
- Vadå skånska? 
- Ja, med en gul och en röd tofs i halsbandet, menar jag. 
- Det är rosa och orange, svarade hon. 
- Nä! E de?
- Ja. Vilken färg tycker du att den här stora pärlan har då? 
- Gul!
- Nej, den är rosa. 
- E den...?
- Men vad säger du om de små pärlorna då?
- Vita... Eller, jag menar ofärgade, glasklara, liksom...
- De är ljusrosa.
- E dom..? Men... Ja, det är iofs inte så bra belysning här inne, men... Alltså, jag har förvisso lite grå starr (katarakt)... Så då är det säkert det som gör att jag ser fel på färgerna...

F*N också!

Om ni nu ser mig ute på stan iklädd en förfärlig mix som skär sig nåt alldeles otroligt, så vet ni varför. Tala gärna om det för mig, men gör det på en skonsamt sätt, för jag blir så ledsen när färgerna luras!

Tur ändå att modet är generöst förlåtande trots allt... ;-)




.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar