tisdag 21 september 2010

Drygt 40 timmar kvar...

De senaste dagarna har jag varit konstant stressad med ett fullspäckat schema. Jag som hade planerat skriva ner hur jag vill ha min begravning. Tack alla ni som sett till att jag haft fullt upp - herregud jag ska INTE dö nu, heller! Tvärtom! Jag ska ta tillbaka lite mer av mitt liv! =) ( Så här funkar det sen.)

Igår kväll var jag på spinning och i morse på zumba. Sista träningen på ett antal veckor... Hoppas jag kommer ikapp fort. För nåt år sen fick jag träffa en tjej som opererat CI. Hon sprang halvmaran i Gbg tre veckor efter op. Jag som blir helt slutkörd efter en mil idag ser verkligen fram emot att kunna springa 2,1 mil i mitten av oktober ;-)

Nu i em har jag farit runt som en skottspole i min lgh o städat lite. Gäller att plocka undan saker och dammsuga, för risken finns att jag drabbas av svår yrsel efter op och då kan jag varken städa eller laga mat. De ska borra i skallen och "runda fönstret", väldigt nära balansorganen, så det är väl inte så konstigt iofs. Fast nu upptäckte jag att jag fick akut yrsel bara av tanken att slå på dammsugaren, så jag sveper nog bara lite mitt på golvet ;-)

Kommer ihåg när jag var liten och varit duktig hos tandläkaren. Då fick jag välja ett litet bokmärke =) Jag har funderat på vad jag ska välja för nåt när jag vaknar efter op på torsdag? Hoppas de har en ängel med glitter! Nja, skämt åsido, men jag tänkte faktiskt ge mig själv en present om jag är duktig. (Alltså... Jag är enväldigt domare i den frågan!) Såg en jättefin kofta på stan idag som jag vill ha! Den var så dyr att jag gick baklänges ut ur affären, men sen kom jag snabbt på denna legitima anledning att få köpa den =D Nu var det så, att det fanns bara en i min storlek, så om den inte finns kvar i nästa vecka, får jag väl köpa mig en digital systemkamera som present istället ;-)

Imorgon 11:27 tar jag tåget till Lund. Jag ska nämligen träffa sjuksköterskor och narkospersonal på em. Därefter ska jag checka in på patienthotellet. Först när jag fick kallelsen och läste "vi har bokat rum åt dig på patienthotellet" tänkte jag: "JA, hotell! Hotellfrukost som är så mysigt!" Snabbt insåg jag dock att frukosten för min del på torsdag knappast lär innehålla vare sig kaffe, ägg eller müsli utan snarare en kanyl i armen, dropp o narkos... =/ Det är väl lika bra, så som jag brukar må efter narkos...

Sådär ja, nu gäller det att hålla alla tummar och tår. Tyvärr har jag, som de allra flesta, bara två tummar och två tår, så jag ber ödmjukast alla som läser detta att bidra med sina dito ;-)

(PS: På min begravning vill jag höra "Amazing Grace" på trumpet i kyrkan.)
                                                   
                  

3 kommentarer:

  1. Du Tina det där med Amazing Grace, den får du minsann vänta med ett bra tag!!

    Under tiden skiver vi glada tillrop och texter från undergrunden när det känns så, varavt med kaffestunder när du är fit for fight!
    Det här blir alldeles lysande ser du!
    Kram Des

    SvaraRadera
  2. JA! Kaffe vill jag ha! =)
    Tack o kram!

    SvaraRadera
  3. jag antar att du checkat in på hotellet nu...
    massor av kramar från oss
    Maggan

    SvaraRadera